در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

بسمه تعالی
می خواهیم با هم رشد کنیم. بیایید به هم کمک کنیم بهتر شویم و تابعیت بیشتری از عقل و عشق داشته باشیم تا هوس هایمان.

دیدگاه و نظراتتان را در میان بگذارید.

لطفا به سایر وبلاگ هایمان سر بزنید:
- دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)
- برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir )
- علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )
- در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )


دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

در سال ۱۳۰۰ هجری قمری که کشور های اسلامی همگی در تحت حمایت مستقیم دول خونخوار اروپا به سر برده  و دست تجاوز و ستم آنان حلقوم ضعیف مسلمین را به سختی میفشرد و تنها در بین ممالک اسلامی ایران و ترکیه آن هم فقط اسما مستقل بودند و فقط اسمی از استقلال برای آنها بود ، در یک چنین روزگار تیره ای یک نفر مسلمان بیدار و غیور و یک نفر روحانی و دانشمند عالی قدر مذهبی به نام سید جمال الدین اسد آبادی پس از یک مسافرت کوتاه به ممالک اسلامی و دیدن وضع رقت بار مسلمین، آنان را برای رهایی از زیر بار آن همه ذلت و تیره بختی به نهضت و قیام مردانه دعوت کرد


بسم الله الرحمن الرحیم. با درود و سلام صمیمانه بر شهیدان افتخار آفرین راه اسلام که با شهادتشان هم خود را و هم دیگران را می سازند و درس اخلاص و خدادوستی و ایمان و عشق به حق و ایثار در راه حق را به همه می آموزند و با سلام بر همه ی شما برادران و خواهران که حضور در جمعتان همیشه نوعی تجدید پیمان ماست که آگاهانه مسائل انقلابمان را درک کرده ایم و برای درک بیشتر آن آماده ایم و برای اینکه آن چنان از دستمان بر می آید کوتاهی نکنیم، با هم تجدید پیمان می کنیم. امیدواریم پیوند استوار و پر برکت همه ی قشرهای مردم با یکدیگر و با اسلام و انقلاب اسلامی روز به روز استوارتر باشد. ما دومین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم، جشنی درخود انقلابمان؛ جشن هایمان این بود که در اجتماع بزرگ با حداقل هزینه، حاضر شدیم. از آنچه گذشته است سخن گفتیم و نگاهی هم به آینده انداختیم. ما باید بدانیم که این سال سوم را می خواهیم چه کار بکنیم.

در سال 1360 برنامه مان چیست؟


 

v     تشکیلات پنهان تحت فرمان ائمه علیه السلام

اندکی پیش از این اشاره شد که امام صادق علیه السلام در اواخر دوران بنی امیه، شبکۀ تبلیغاتی وسیعی را که کارآن، اشاعه ی امامت آل علی و تبیین درست مسئلۀ امامت بود ، رهبری می کرد؛ شبکه ای که در بسیاری از نقاط دوردست کشور مسلمان ، به ویژه در نواحی عراق عرب و خراسان ، فعالیت های چشمگیر و ثمر بخشی درباره ی مسئله امامت عهده دار بود؛ ولی این تنها یک روی مسئله و بخش ناچیزی از آن است. موضوع تشکیلات پنهان در صحنۀ زندگی سیاسی امام صادق (ع) و نیز دیگر ائمه علیه السلام از جمله مهم ترین و شورانگیزترین و در عین حال مجهول ترین و ابهام آمیز ترین فصول این زندگینامۀ پرماجراست .

همان طور که قبلاً گفتیم، برای اثبات وجود چنین سازمانی نمی توان و نمی باید در انتظار مدارک صریح بود .

                               

قبل از شروع سخنرانى لازم است سپاس خود را به مؤسسه دانشجویان مسلمان در داکار تقدیم کنم که، با خلوص نیّت، امکان این دیدار را براى ما فراهم آورد، همچنین از این دانشگاه محترم که تسهیلات لازم را براى برگزارى جلسه مهیا نمودند. از دولت سنگال هم تشکر مى‏ کنم که در این ایام شرایط و امکاناتى فراهم کرده است تا بتوانیم در مدت اقامتمان با برادران هموطن خود (لبنانیها) و برادران سنگالى ملاقات کنیم و به گفتگوهاى فرهنگى بپردازیم. امشب، در حقیقت، حسن ختام این دیدارها است.

امّا موضوع بحث ما در این دیدار: ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که« چرا اسلام به مسائل اجتماعى اهتمام ویژه دارد و خود را درگیر امور اجتماعى مى ‏کند؟»


متن زیر حاوی بخشی از پیامی است که امام(ره) پس از بازگشایی دانشگاه به فعالان دانشجویی پیرو خط امام (ره) در دانشگاه ها اعلام نمودند و اکنون می خواهیم ماحصل فعالیت جنبش های دانشجویی امروز و دیروز را بنگریم و محاسبه کنیم چه باید می شد و چه شد؟