در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

بسمه تعالی
می خواهیم با هم رشد کنیم. بیایید به هم کمک کنیم بهتر شویم و تابعیت بیشتری از عقل و عشق داشته باشیم تا هوس هایمان.

دیدگاه و نظراتتان را در میان بگذارید.

لطفا به سایر وبلاگ هایمان سر بزنید:
- دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)
- برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir )
- علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )
- در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )


دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

 

سخنان حجه الاسلام و المسلمین سید علی خامنه ای دبیر کل محترم حزب جمهوری اسلامی در دیدار با مسئولان واحد آموزش حزب جمهوری اسلامی که در تاریخ 10/9/1362 ایراد گردیده است .

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انشاءالله که برادران و خواهران در اینکار یسیار مهمی که بر عهده گرفته اند موفق و مویدو محفوف به توفیقات وفیوضات الهی باشند. بنده اول یک جمله درباره اهمیت آموزش در حزب جمهوری اسلامی عرض می کنم:

بنده می خواهم بگویم اساس کار ما در حزب بر آموزش است. شاید اگر با حزبیون عالم و کسانی که ئر دنیا احزاب معروف سیاسی را داشته اندو مبادلات سیاسی دنیا وداد و ستدهای سیاسی دنیا بوسیله این احزاب انجام گرفته این حرف بنده را در میان بگذارند اینها تعجب می کنند. شما ملا حظه کنید مبارزات انتخاباتی بین احزاب مختلف این کشورها را. این حزب می برد، آن حزب مبرد با هم ائتلاف میکنند ،همدیگررا می کوبند ، آشتی میکنند، به هر حال نتایجی دارد و کشور را بدست می گیرند، حال اگر به اینها گفته شود که یک حزبی در ایران وجود دارد که این اساس کارش بر آموزش است و آموزش را محور اصلی می دارد ، تعجب خواهند کرد  اینها چه کار می کنند . حقیقتش هم این است که محتوای حزب جمهوری اسلامی با احزابی که در دنیا حزب حاکم شمرده می شوند که حالا این هم ( حزب جمهوری اسلامی ) حزب حاکم شمرده می شوند اصلاً محتوا و حقیقتش به کلی با هم متفاوتند ، اسم هردو حزب است والا هیچ مشترک حقیقی و بنیانی و عنصری اینها باهم ندارند .

ما اساساً هدفمان از ایجاد حزب جمهوری اسلامی این بوده که این ملت عظیمی را که معتقدیم با راه انقلاب بر دوشش است، از لحاظ اندیشه اسلامی و از لحاظ بینش سیاسی بتوانیم تجهیز کنیم .

ما اگر بتوانیم آن کاری را که یک روز به صورت فردی انجام می دادیم ( بنده یک مسجد ی و یک کلاسی داشتم که در آن به تعدادی افراد طلبه و غیر طلبه آموزش فکری یا سیاسی می دادم ، دوستان دیگرمان هم که از برادران مسئول حزب بودند کم و بیش هرکدام در یک حوزه ای  در هر محوطه ای در یک قلمروی این کار را داشتند ) همان کار را امروز که توانستیم ثمرات آن تلاشها را در شکل جمهوری اسلامی ببینیم در سطح وسیع ملت پیاده کنیم همان تفکر اسلامی را به مردم بدهیم همان بینش سیاسی را به مردم بدهیم همان خلاقیت ذهنی و فکری را به آنها ببخشیم سرچشمه های اندیشیدن را در وجود آنها جاری کنیم  اگر این کار را بتوانیم بکنیم ما به هدفمان رسیده ایم هدف ما همین است . رئیس جمهور مال این حزب باشد یا نباشد اصلاً برای ما ( وقتی به آن هدف رسیده باشیم ) مطرح نیست . و یا اینکه نخست وزیر از این حزب باشد وکلای مجلس از این حزب باشند ، حاشا و کلا . ما اصلاً میخواهیم این جامعه با آموزش درست و دین و با درک درست جریانات سیاسی جهان بتواند بار این انقلاب را به دوش بکشد ، ولی احزاب دیگر دنیا اصلاً حزب را برای این درست نمی کنند . حزب بوجود می آید برای گرفتن قدرت؛ تمام کارها برنامه ریزی می شود برای اینکه قدرت به دست بیاید که در اینجا ایدئولوژی هم تابعی است از قدرت .

احزاب سوسیالیسم وکمونیسم فرانسه که شاید شصت یا هفتاد سال است که اینها سابقۀ تلاش مبارزه دارند درست است که یک ایدئولوژی برای خودشان ذکر می کنند و آن را با خودشان همراه می برند اما آن ایدئولوژی برایشان یدک است ، یک سربار است و خاصیت سربار هم این است که وقتی یک جا به یک دست اندازی رسید یک تکانی خورد آن سربار می افتد ، جزء بنه ی اصلی این حرکت نیست ، و ملاحظه کنید دیگر این سوسیالیسمی که امروز سوسیالیستهایی فرانسه آورده اند چیزی که ندارد سوسیالیسم است ، اصلاً ایدئولوژی مطرح نیست . البته ممکن است آن آموزش را بدهند اما آموزش آنها هم در خدمت گرفتن قدرت است، در خدمت رسیدن به حکومت است. امروز نیز میتران حاضر است تمام بازیهای سیاسی را که متصور می شوند ( اگر بتوانید، منتها عقل و کشش ذاتی این کارهارا سوسیالیست های فرانسه ندارند خوشبختانه ) بزند که دورۀ بعد هم سوسیالیست ها انتخاب بشود(که البته نخواهند شد،آنطور که قرائن نشان می دهند چون خیلی بی عرضه گی از خودشان نشان داده اند).

امروز تمام احزابی که در آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ایتالیا ، اتریش ، آلمان و ... وجود دارند ( فرض کنید که حزب دموکرات مسیحی یا حزب سوسیال فلان ، اینها فقط یک اسمهایی است ) در حقیقت اینها گروهی هستند باندهای قدرتی هستند که در میان مردم  جز از طریق تبلیغات هیچ پایگاهی ندارند ، عضو به معنای واقعی اصلاً ندارند ، اعضایشان همان کسانی هستن که دارند تلاش می کنند ، تا مناسب را بگیرند ف کارهارا بگیرند  البته یک عده طرفدارانی دارند که از طریق مطبوعات اما قضیه ما این نیست قضیه ما سازندگی ذهنی این مردم است تا بار انقلابی را که تا اینجا رسانده اند بتوانند به آخر برسانند .

این حزب و کار این حزب ادامه ی همان کار مسجدی ما است در دوران اختناق ، آنجا میرفتیم یک صحبتی میکردیم ، درسی میگفتیم ، تفسیری می گفتیم ، چیزی یاد می دادیم به مردم ، از قرآن از حدیث ، از سیاست ، از مسایل انقلابی ، جهت گیری ها ، هدفها ، آینده اسلام . والحمدالله آن حرفها ( مجموعه قطراتی که حالا از هر کدام یک قطره اش شاید بودیم یا داشتیم) جمع شد یک طوفانی شد سیلی شد و این انقلاب را بوجود آورد حالا می خواهیم همان را به شکل مترقی ترو منسجم تری انجام بدهیم .

با این بیان توجه می کنید که همه چیز بر محور آموزش است و شما که متصدی امر آموزش هستید باید بدانید که اگر خوب کار کردید ، حزب خوب کار می کند ، اگر خدای نکرده سستی شد ، بد سلیقه گی شد،کوتاهی شد، حزب نخواهد بود . البته ما معتقدیم که بدون تشکل و پیوند انسانها با یکدیگر وهم  فکری اینها  هرگز یک مجموعه به وجود نمی آید همه فرد ها مجموعه نمی شوند آن فردهایی که باهم از لحاظ جهت گیری فردی ، از لحاظ مد نگاه و دیدگاه ها یکی هستند اینها می توانند یک مجموعه بشوند . برای اینکه مردم با هم هم دست شوند اتحاد و اتفاق مردم عمیق شوند ، این زبرا الحدیدی که امروز وجود دارد در این مملکت به شکل یک پاره پولاد سستی ناپذیر و خلل ناپذیر در بیاید ، احساس می کنیم که این پیوند فقط از طریق فکرو اندیشه امکان پذیر است و الا غیر . این است که آموزش برای ما در حزب همه چیز است  این راجع به اهمیت آموزش که برادران به آن توجه کنند .

 

 

...

ادامه دارد

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی