در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

گرامى‏ ترین و بلندمرتبه‏ ترین اهداف آن است که انسانها را گرد هم مى‏ آورد.

در خدمت انسان

بسمه تعالی
می خواهیم با هم رشد کنیم. بیایید به هم کمک کنیم بهتر شویم و تابعیت بیشتری از عقل و عشق داشته باشیم تا هوس هایمان.

دیدگاه و نظراتتان را در میان بگذارید.

لطفا به سایر وبلاگ هایمان سر بزنید:
- دنیای ما (http://donyayema.blog.ir)
- برای زندگی ( http://donyayema2.blog.ir )
- علم و اندیشه (http://donyayema3.blog.ir )
- در خدمت انسان (http://mehre8.blog.ir )


دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید


متن زیر حاوی بخشی از پیامی است که امام(ره) پس از بازگشایی دانشگاه به فعالان دانشجویی پیرو خط امام (ره) در دانشگاه ها اعلام نمودند و اکنون می خواهیم ماحصل فعالیت جنبش های دانشجویی امروز و دیروز را بنگریم و محاسبه کنیم چه باید می شد و چه شد؟

رمز پیروزى؛ اتحاد گروههاى دانشجویى‏

3- آنچه کراراً تذکر داده‏ام، و رمز پیروزى است؛ اتحاد گروههاى دانشجویى و تشکیل یک گروه اسلامى- ملى است در مقابل منحرفان که کوشش دارند تفرقه بیفکنند، و شما جوانان عزیز را- که امید کشور هستید و سعادت و ترقى میهن بسته به فعالیت شماست- به تباهى بکشند و نگذارند در راه تعالى کشور قدم بردارید، و به علم و ادب- که مایه پیشرفت و رهایى از استعمار و استثمار نو و کهنه است- اشتغال پیدا کنید. و باید بدانید اختلاف و تفرقه سرچشمه تمام بدبختیها و اسارتهاست. ممکن است عناصر فاسدى در دانشگاه و سایر مدارس در بین جوانان ما نفوذ کنند و با برنامه‏اى حساب شده تفرقه افکنى کنند. لازم است با هوشیارى آنان را شناسایى کنید و بشناسانید، که جوانان عزیز ما از توطئه آنان مطّلع شوند، و در راه خنثى‏ نمودن آن کوشا شوند.

کوشش در علم‏آموزى و کسب تخصص‏ها

4- باید کوشش در راه علم و به دست آوردن تخصص در رشته‏هاى مختلفه اساس فعالیت دانشجویان عزیز باشد؛ که نیازمندیهاى میهن به دست خود آنها برآورده و کشور ما با کوشش شما خودکفا شود. مع الأسف در دوران گذشته اساس بر آن بود که ما را در هر چیز وابسته کنند؛ و با ملت ما آن کنند که دستش براى هر چیز پیش دیگران دراز باشد. شما عزیزان کوشش کنید که از این وابستگى بیرون آیید و احتیاجات کشور خودتان را برآورید. و از نیروى انسانى و ایمانى خودتان غافل نباشید، و از اتّکال به اجانب بپرهیزید؛ و استقلال خود را در تمام ابعاد بیمه کنید. و از هیاهوى غرب و غربزدگان نهراسید که خداوند متعال با شماست.

چگونگى برخورد با پیروان سایر مکتب‏ها

5- اسلام دین مستند به برهان و متکى به منطق است؛ و از آزادى بیان و قلم نمى‏هراسد، و از طرح مکتبهاى دیگر، که انحراف آنها در محیط خود آن مکتبها ثابت و در پیش دانشمندان خودشان شکست خورده هستند، باکى ندارد. شما دانشجویان محترم! نباید با پیروان مکتبهاى دیگر با خشونت و شدت، رفتار و درگیرى و هیاهو راه بیندازید. خود با آنان به بحث و گفتگو برخیزید، و از دانشمندان اسلامى دعوت کنید با آنان در بحث بنشینند، تا تهى بودن دست آنان ثابت شود. و اگر آنان با جنجال و هیاهو با شما مواجه شدند، از آنان اعراض کنید؛ و با خونسردى بگذرید که یکى از نقشه‏هاى آنها آن است که شما را به درگیرى بکشند و از آن استفاده غیر مشروع کنند. ما با آزادى و منطق موافق، ولى اگر توطئه و خرابکارى باشد، تکلیف دیگرى داریم. و از خداوند متعال خواستارم که کار به آنجا نکشد.

ضرورت تغییرات بنیادى در مراکز آموزشى‏

6- یکى از مسائل بسیار مهم در تمام دستگاهها، خصوصاً دانشگاهها و دبیرستانها، تغییرات بنیادى در برنامه‏ها، و خصوصاً برنامه‏هاى تحصیلى، و روش آموزش و پرورش است، که دستگاه فرهنگ ما از غربزدگى و از آموزشهاى استعمار نجات یابد. اجانب، خصوصاً امریکا، در نیم قرن اخیر کوشش داشتند و دارند فرهنگ و برنامه‏هاى فرهنگى و علمى ما را از محتواى اسلامى- انسانى- ملى خود خالى، و به جاى آن فرهنگ استعمارى استبدادى بنشانند. فرهنگ زمان طاغوت، کشور ما را تا لب پرتگاه سقوط کشاند؛ و خداوند تعالى به داد این کشور اسلامى رسید، ولى بدون تغییرات صحیح بنیادى و تحول فرهنگى و علمى امکان تحول فکرى و روحى نیست. و باید با کوشش همه جانبه از طرف دولت و رؤساى دانشگاهها و فرهنگیان و جوانان دانشجو به مقصود نزدیک شویم؛ و- ان شاء اللَّه تعالى- از پیوستگى و وابستگى نجات پیدا کنیم، و کشور عزیزمان را نجات دهیم.

وحدت حوزه و دانشگاه‏

8- مراکز علمى و فرهنگى قدیم و جدید و روحانیون و دانشمندان فرهنگى و طلاب علوم دینیه و دانشجویان دانشگاهها و دانشسراها دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند.

و از نقشه‏هاى اجانب کوشش در جدایى این دو قطب و تفرقه‏اندازى بین این دو مرکز حساس آدم‏ساز بوده و هست. جدا کردن این دو مرکز، و در مقابل یکدیگر قرار دادن آنها، و در نتیجه خنثى کردن فعالیت آنها در مقابل استعمار و استثمارگران، از بزرگترین فاجعه‏هاى عصر حاضر است. فاجعه‏اى که ما و کشور ما را تا آخر به تباهى، و نسل جوان ما را- که از زمره زنده ترین مخازن کشور است- به فساد مى‏کشد. این توطئه شیطانى طاغوتى را، که اکنون قشرهاى ملت و خصوصاً دانشمندان بیدار بدان توجه کرده‏اند، باید با به کار بردن تمام تدبیر و توان خنثى کرد؛ و راه تفاهم و اتحاد را هر چه سریعتر و سریعتر باز نمود. با وحدت این دو قطب متفکر کشور عزیز به رشد واقعى و ترقى و تعالى حقیقى مى‏رسد. علما و دانشمندان این دو مرکز لازم است کوشش کنند در پیوند دادن این دو قشر عزیز. و باید بدانند که نه دانشگاهى بدون روحانى مى‏تواند به استقلال برسد؛ و نه‏ روحانى بدون دانشگاهى.

عزیزان من! اگر اسلام را مى‏خواهید و کشور را، به فرمان خداى متعال گوش فرا دهید و اطاعت کنید که مى‏فرماید: وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ «1» اختلاف و نزاع، شما را به شکست مى‏کشد و قدرت را از شما سلب مى‏کند، و رنگ و بوى شما را در جوامع بشرى مى‏برد. وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا «2».

 

بخشی از پیام امام خمینی (ره)

پیام [به استادان، دانشجویان و دانش‏آموزان (کوشش دشمن جهت زدودن اسلام)]

زمان: 31 شهریور 1358/ 30 شوّال 1399

مکان: قم‏

موضوع: کوشش اجانب براى زدودن محتواى اسلامى از برنامه‏هاى فرهنگى و علمى‏

مناسبت: فرا رسیدن آغاز سال تحصیلى             ‏؛مخاطب: استادان، دانشجویان و دانش‏آموزان‏

به نقل از نرم افزار صحیفه ی امام (ره)  ، مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره)

نرم دست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی